ZARZĄDZANIE
Jeżeli interesujesz się:
założeniem własnej firmy, zarządzaniem nią i jej częściami składowymi, a w szczególności zarządzaniem zespołami pracowniczymi, tworzeniem jej wizerunku i osiągnięciem sukcesu w działalności gospodarczej dzięki m.in. wykorzystaniu umiejętności marketingowych
podejmij studia na kierunku ZARZĄDZANIE.
Kwalifikacje absolwenta:
Absolwent tego kierunku otrzymuje wszechstronną wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych, dotyczącą istoty, prawidłowości, problemów funkcjonowania i rozwoju organizacji – przedsiębiorstw, instytucji publicznych i struktur bezpieczeństwa państwa. Ma świadomość, iż organizacje, zarówno dochodowe, jak i non-profit, stanowią podsystemy gospodarki narodowej. Rozumie powiązania zachodzące pomiędzy systemem gospodarki, jak i różnego typu podsystemami. Posiada wiedzę o organizacjach, jako miejscach tworzenia nowych wartości, kształtowania kultury proefektywnościowej i proinnowacyjnej, jako miejscach nawiązywania stosunków międzyludzkich, i uczestnikach gry rynkowej, oraz jako o podmiotach zdolnych do działań prawnych.
Absolwent kierunku Zarządzanie posiada wiedzę o właściwościach i procesach zarządzania całą organizacją, a także jej składowymi, tj. zatrudnionymi pracownikami, finansami, innowacjami, marketingiem, zasobami rzeczowymi, wiedzą i informacjami. Wiedzę tę absolwent potrafi zastosować poprzez wykorzystanie funkcji planowania, organizowania, kierowania i kontroli. Absolwent posiada także wiedzę o otoczeniu organizacji i sposobach jego diagnozy. Zna metody statystyczne i potrafi je wykorzystać w badaniach społecznych, gospodarczych i marketingowych.
Absolwent kierunku Zarządzanie zdobywa następujące umiejętności:
- planowania strategicznego,
- tworzenia struktur organizacyjnych umożliwiających sprawny przebieg procesów zachodzących w przedsiębiorstwie,
- kierowania zespołami pracowników w różnych działach firm, a także zespołami o charakterze międzywydziałowym,
- sprawowania funkcji kontrolnej wszelkich procesów oraz skuteczności realizacji planów,
- wprowadzania pojawiających się nowych koncepcji zarządzania, wynikających z powstawania nowych standardów i norm, np. w zakresie ochrony środowiska, poprawy jakości i efektywności działania firm, czy też aktywności innowacyjnej,
- prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Specjalności:
- marketing
- rachunkowość i controlling
- zarządzanie przedsiębiorstwem w zintegrowanej Europie
- zarządzanie w bankowości i finansach
- zarządzanie w sektorze publicznym
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- zarządzanie w oświacie
- zarządzanie bezpieczeństwem narodowym
- zarządzanie w służbie zdrowia
- zarządzanie logistyką.
Perspektywy zawodowe:
- praca w charakterze specjalisty organizacji i zarządzania,
- praca na stanowiskach menedżerów średniego i wyższego szczebla, w tym dyrektorów oraz doradców i konsultantów w różnego typu organizacjach
- w zależności od ukończonej specjalności na kierunku Zarządzanie, absolwent może podejmować bardziej wyspecjalizowane stanowisko, np. kierownika działu marketingu, działu innowacji, działu zasobów ludzkich itp.