W Wyższej Szkole Menedżerskiej realizowany jest projekt Unii Europejskiej skierowany do studentów 5 semestru kierunku Zarządzanie.
Projekt obejmuje:
• bilans kompetencji początkowy oraz końcowy, zajęcia warsztatowe kształcące
• kompetencje: komunikacja z klientem, autopromocja i prezentacje multimedialne, negocjacje, trening asertywności wizyty studyjne u pracodawców, zadania praktyczne realizowane wspólnie z pracodawcami z zakresu zarządzania sytuacjami kryzysowymi w przedsiębiorstwie oraz przepływem informacji w firmie, dodatkowe zadania praktyczne realizowane w formie projektowej, certyfikowane szkolenia przygotowujące do egzaminu LCCI IQ English for Business.
Główne zadania projektu:
1. Zajęcia warsztatowe kształcące kompetencje:
• Komunikacja z klientem (24h/gr) – zwłaszcza trudnym, wymagającym; zasady skutecznej prezentacji; radzenie sobie w trudnych sytuacjach; reagowanie na manipulację i próby wyprowadzenia przez klienta z równowagi; psychologia emocji, motywacji i wywierania wpływu; trudne sytuacje w kontakcie z klientem; techniki wpływania na rozmówcę, techniki komunikacji użyteczne w rozmowie z klientem.
• Autopromocja i prezentacje multimedialne (24h/gr) – autoprezentacja; budowanie wizerunku własnej osoby; sztuka argumentacji; tajniki robienia dobrego wrażenia; sztuka przekonywania innych; prowadzenie dyskusji; wystąpienia publiczne, w tym przy korzystaniu z prezentacji multimedialnych i zasady ich opracowywania; techniki mówienia; kultura słowa.
• Negocjacje (24h/gr) – formy prowadzenia rozmów przez dwie lub więcej stron w celu osiągnięcia porozumienia w sprawie stanowiącej przedmiot (cel) negocjacji, w tym sprawy sporne; działania socjotechniczne i socjo – psychologiczne wykorzystywane w negocjacji; techniki negocjacji (ustępstw, opóźniające, odrzucania propozycji itp.).
• Trening Asertywności (24h/gr) – asertywność; techniki przeciwstawiania się manipulacji; naturalne mechanizmy reagowania na sytuacje konfrontacyjne; sztuka odmawiania i przyjmowania odmowy; panowanie nad emocjami; asertywne udzielanie i przyjmowanie krytyki; radzenie sobie z poczuciem winy i krzywdy; znaczenie asertywności w sytuacjach trudnych; techniki i umiejętności otwartego i stanowczego, a równocześnie uprzejmego wyrażania własnych opinii i emocji; egzekwowanie swoich praw oraz podejmowanie decyzji (umiejętności szczególnie ważne dla osób wchodzących na rynek pracy).
2. Wizyty studyjne u pracodawców (2 wizyty w średnich i dużych przedsiębiorstwach zajmujących się obsługą interesanta oraz posiadających i wdrażających procedury obiegu dokumentów – 16h/gr) – nabycie kompetencji zawodowych, komunikacyjnych i analitycznych; wizyty bezpośrednio związane z przedmiotem kształcenia na kierunku Zarządzanie; poznanie/obserwowanie procesów zachodzących w przedsiębiorstwach w warunkach rzeczywistych; spotkania z praktykami; możliwość uczestniczenia w studiach przypadków; rozwiązywanie problemów z obszaru kierunku studiów. pojawiających się w rzeczywistych warunkach pracy; zdobycie nowego doświadczenia praktycznego jeszcze przed podjęciem pracy; poznanie specyfiki branży firmy; weryfikacja swoich oczekiwań względem pracy zawodowej.
3. Zadania praktyczne realizowane wspólnie z pracodawcami z zakresu zarządzania sytuacjami kryzysowymi w przedsiębiorstwie oraz przepływem informacji w firmie (24h/gr) – nabycie kompetencji komunikacyjnych, zawodowych, przedsiębiorczych Zajęcia z rozwiązywania sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwie – zajęcia mają przygotować uczestników do radzenia sobie w środowisku i sytuacjach powstających podczas wykonywania obowiązków w tym w publicznych i niepublicznych jednostkach; zajęcia w formie wykładów, prezentacji multimedialnych, analiz przypadków oraz głównie w formie zajęć praktycznych, treningów i symulacji w tym symulacji w sytuacjach stresowych.
Zajęcia związane z przepływem informacji w firmie – zasady komunikacji w przedsiębiorstwie – stosowane sposoby komunikacji, informacja zwrotna, prowadzenie i archiwizacja dokumentacji, instrukcja kancelaryjna, obieg dokumentów; rozwiązania przyjęte przez pracodawców, oraz dobre praktyki funkcjonujące w przedsiębiorstwach w tym możliwość ich implementacji.
4. Dodatkowe zadania praktyczne realizowane w formie projektowej (30h/gr + podsumowanie 1h/gr) – nabycie kompetencji przedsiębiorczych, komunikacyjnych, zawodowych; realizacja zadań praktycznych; wykorzystywanie zdobytej wiedzy w zakresie tzw. Trudnych interwencji/sytuacji kryzysowych w trakcie wykonywania obowiązków służbowych.
5. Certyfikowane szkolenia przygotowujące do egzaminu LCCI IQ English for Business (100h/gr) + egzamin
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do osobistego kontaktu, telefonicznego lub też za pośrednictwem poczty elektronicznej (decyduje kolejność zgłoszeń) z Asystentem projektu:
Iwona Górka
ul. Kawęczyńska 36
03-772 Warszawa
pok. F-111
tel. (22) 59-00-783;
e-mail: iwona.gorka@mac.edu.pl lub agnieszka.olesiejuk@mac.edu.pl
tel.(22) 5900763
e-mail: malgorzata.foremniak@mac.edu.pl
tel.(22) 590-08-08
Dokumenty dotyczące zadań są dostępne na stronie wsm.warszawa.pl w zakładce Biura projektów: Nowe kwalifikacje i umiejętności w obszarze zarządzania (I stopień) .